Emilia Hodge

Asianajaja

044 750 5628

Ota yhteys Emiliaan, mikäli tarvitset apua esimerkiksi

  • immateriaalioikeuksiin liittyvissä kysymyksissä, prosesseissa ja riidoissa
  • kun haluat varmistua markkinointisi lainmukaisuudesta tai haluat puuttua kilpailijoiden toimintaan
  • tietosuojaan ja kaupallisiin sopimuksiin liittyvissä asioissa
  • verkossa tapahtuvissa loukkausasioissa
  • viranomaismenettelyissä ja kuluttajakaupan erikoissääntelyyn liittyvissä kysymyksissä

 

Emilialla on vuosien kokemus erilaisista kansallisista ja kansainvälisliitännäisistä immateriaalioikeustoimeksiannoista. Hän on ollut mukana useissa riitaprosesseissa esimerkiksi markkinaoikeudessa.

Emilialta saat strategista ja liiketoimintalähtöistä neuvontaa immateriaalioikeuksien ohella myös muun muassa täydentäviä suojamuotoja koskevissa kysymyksissä sekä markkinointi- ja kuluttajajuridiikkaan, tietosuojaan sekä erityislainsäädäntöön liittyen. Häneltä hoituvat niin kaupalliset selvitykset, sopimukset kuin myyntitilanteetkin. Emilia on toiminut aikaisemmin lakimiehenä Euroopan suurimpiin vaatealan toimijoihin lukeutuvassa konsernissa.

Ura

Properta Asianajotoimisto Oy, asianajaja 2018-
L-Fashion Group Oy (Luhta), Legal Counsel 2017-2018
Asianajotoimisto Krogerus Oy, lakimies 2013-2017

Koulutus

Asianajaja, 2018
Oikeustieteen maisteri, Turun yliopisto, 2013
Diplomi englanninkielisestä LIS-maisteriohjelmasta, Turun yliopisto, 2013

Kielitaito

Suomi, englanti, ruotsi, ranska

Jäsenyydet

Suomen AIPPI ry
International Trademark Association INTA
Suomen Teollisoikeudellinen Yhdistys ry
Muotioikeuden yhdistys ry
MARK Suomen Markkinointiliitto ry
Eurooppaoikeuden yhdistys ry

Luottamustoimet

MARQUES, European Trade Mark Law and Practice, team member
Muotioikeuden yhdistys ry, hallituksen puheenjohtaja
MARK Suomen Markkinointiliitto ry, juristipiirin puheenjohtaja

Julkaisut

Vaatekaupan hintamerkinnät – markkinaoikeuden ratkaisuista selvyyttä vertailuhintamarkkinointiin (Modin, Muotikaupan ammattilehti, 5/2019)
Tavaramerkin käyttö ja näyttö – mitä muotialan liiketoiminnassa tulee huomioida (Modin, Muotikaupan ammattilehti, 4/2019)
Uusia ajatuksia IPR-strategiaan Ranskasta johtavilta muotioikeusjuristeilta (Modin, Muotikaupan ammattilehti, 10/2018)
Ajankohtaista muotioikeutta: vaatekaupan hintamerkinnät (Modin, Muotikaupan ammattilehti, 10/2018)
Markkinoinnin, juridiikan ja itsesääntelyn kohtaamisia digitaalisessa maailmassa (MARK, 7/2018)
Tiukkenivatko Instagram-markkinoinnin merkintälinjaukset Suomessa (MARK, 3/2018)
EU Trademark Reform: A Clearer Picture (World Intellectual Property Review, November 2015)
International Comparative Legal Guide to Trade Marks, Finland chapter (Global Legal Group, 4th Edition, 2015)
Miten mainonnan hyvän markkinointitavan mukaisuutta arvioidaan? (MARK Suomen Markkinointiliitto ry, Maaliskuu 2015)
Elintarvikkeiden terveysvaikutuksiin liittyvien ilmausten käyttö myynninedistämistarkoituksiin (MARK Suomen Markkinointiliitto ry, Kesäkuu 2014)
EU IP Offices Seek to Harmonise the Scope of Protection (IPRinfo, 1/2014)