Siirry sisältöön

Muotioikeuden perusteos on ilmestynyt

Asianajaja Emilia Hodge on kirjoittanut yhdessä oikeustieteen tohtori Heidi Härkösen kanssa ensimmäisen suomeksi kirjoitetun muotioikeuden perusteoksen (Edita Lakitieto). Kirja tarjoaa kattavan ja ajanmukaisen yleisesityksen muoti- ja designalan keskeisestä juridiikasta sekä oikeuskäytännöstä.

Kirjan tarkastelun pääpaino on luovan työn kaupallistamisen kannalta oleellisissa immateriaalioikeuksissa ja niitä täydentävässä sääntelyssä, markkinointi- ja kuluttajakaupan juridiikassa, tietosuoja-asioissa sekä valikoiduissa alan sopimusoikeudellisissa kysymyksissä – kiertotalouteen liittyvää säätelyä unohtamatta. Teos toimii käsikirjana kaikille alaan liittyviä juridisia kysymyksiä tai haasteita työssään kohtaaville, kuten juristeille, päättäjille, suunnittelijoille, muotoilijoille sekä brändin, markkinoinnin ja viestinnän parissa työskenteleville.

Propertalla työskentelevä Emilia Hodge on palkittu IPR-asioihin, markkinointi- ja kuluttajakaupan juridiikkaan sekä tietosuojaan erikoistunut asianajaja, jolla on pitkä kokemus alan asiamiestyöstä sekä luottamustehtävistä. Lisäksi hän on toiminut lakimiehenä Euroopan suurimpiin vaatealan toimijoihin lukeutuvassa konsernissa.

«
»
Muotioikeus kirja ipr markkinointi kirjailijat